Tuesday, December 11, 2007

Mike Huckabee och hans allt högre siffror

Jag vet att jag kanske får äta upp detta jag skriver nu, men det måste ändå sägas: Jag kan verkligen inte se Mike Huckabee vinna nomineringen som republikanernaskandidat. Jag vet inte varför jag känner så starkt att han inte kommer klara det med det är en magkänsla jag har. Jag tror att hans växande siffror visar ett antal saker:
Det är fortfarande tidigt. Jag vet att Iowa är mindre än en månad bort men det är ändå tidigt. Jag tror helt enkelt inte folk vet om hans dåliga sidor.
Länkat till punkt nummer ett så tror jag fler vet om hans konkurrenters såliga sidor och hoppas att Huckabee är den perfekta kandidaten de har letat efter. När det visar sig att han inte är det (läs inlägg om negativt om Mike Huckabee för detaljer) så kommer hans siffror att dala.
Jag tror att en konservativ kandidat kan få stora siffror i undersökningar. Men jag tror samtidigt att han kommer få svårt att få ännu fler. Om det kommer vara Huckabee mot en annan kandidat som det troligen kan bli så tror jag den andra kommer att vinna.
Visst han är en frisk fläkt och hans skämt är ganska underhållande och även om ni inte tyckte skämtet om att skicka Hillary till månen var roligt kom ihåg att han sade det framför enbart republikaner, som tyckte det var roligt. Men, jag tror även detta är lite nyhetens behag och att detta även kommer gå ner med tiden.
Efter att ha sagt allt detta så vill jag även säga att det finns en stor chans till att han vinner Iowa vilket jag ser som en bra sak. Om han vinner i början håller det racet öppet för mindre kandidater istället för att bli ett two horse race med Giuliani och Romney.

Oj vad mycket Huckabee det har blivit här ;)

4 comments:

Anonymous said...

Kul med en sweed i USA! Du bor där man kan tänka fritt och där andra än du har samma rätt. Du pryar hos en senator så jag undrar om den är demokrat eller republikan? Du nämner bl:a Obama och jag tror nog att han har USA för ögonen, men tror du om en person med ett sådant oamerikanskt namn har en chans som en eventuell president.
Personligen sätter jag ett hopp till Hillary Clinton.

Anonymous said...

Intressant med din blogg och kul att man kan skriva kommentarer men då är det kul om man får en kommentar på ens kommemntar från bloggaren.

Erik Lindsjö said...

Hej Matthew,

Ledsen att jag har varit lite seg de senaste dagrna.

Svartet på din fråga är att Senatorn är en Demokrat från Ohio, finns bara en så det ska inte var för svårt för dig att lista ut då ;).

Kul att du läser min blogg.

Angående Obama så tror jag hans namn spelar en roll men jag tror att ju mer han syns på TV och ju mer folk pratar om honom så kommer hans namn bli ett mindre handikapp. I och med segern i Iowa så tror jag han har en jättechans att ta hem detta särkilt om han kan lyckas vinna över Clinton i NH på tisdag. Ikväll är det debatt som ska bli intressant.

Om du sätter ditt hopp till Clinton så har du nog fortfarande en stor chans att bli glad i slutändan. Nu står det verkligen mellan de båda. Det ska bli intressant att se vart de andras stöd går. Jag tror inte Edwards har en chans längre.

Efter att ha jobbat nära Hillary så måste jag säga att hon är en fantastisk kvinna och skulle säkert vara en bra president.

Anonymous said...

Men hur är det egentligen är Obama muslim eller inte? Jag kan tänka mig att om så är fallet så har han väl ingen chans i sydstaterna. När det här skrivs så vet vi att Hillary Clinton vann i NH. Så jag sätter mitt hopp till Hillary i slutkampen.
Jag håller med om att Edwards är utan chans. Men vad som är mer att hoppas på är vilka som på den andra sidan som är utan chans, hoppas alla.