Tuesday, December 11, 2007

Negativt om Mike Huckabee

Chattade lite härom natten med en kompis i Sverige och vi pratade om de Republikanskakandidaterna och han frågade mig vem jag trodde skulle vinna. Efter tio minuter insåg jag att jag bara hade sagt negativa saker om samtliga kandidater och att vi var tillbaka på ruta ett i vår diskussion. Självklart tror jag att en av de följande fem kommer bli nominerad, men jag tänkte dela med mig av några av de negativa sakerna som sades. Jag tänkte börja med Mike Huckabee eftersom han har varit mycket i media lately.

Verkligen en ultrakonservativkandidat. Är emot abort och tror inte på evolutionsteorin. Han vill därför förbjuda abort och vill att skolor lär ut alternativ till evolutionsteorin. Det hjälper honom självklart inom vissa grupper, men frågan är om det i långa loppet kommer stjälpa honom i fler. Nu när han har blivit en viktigare kandidat så kommer han också bli granskad hårdare och hans historia som guvernör i Arkansas där han benådade en våldtäktsman som sedan mördade en kvinna och att han höjde skatterna i staten under denna tiden kommer att påverka honom negativt.

No comments: